Charlotte Sørensen har fået travlt, efter ny trend breder sig på sociale medier

AALBORG: Lige nu spreder der sig en ny trend på Instagram, som du muligvis er stødt på, hvis du følger nogle af landets største influencers.

Trenden bryder med, hvad der kan lade sig gøre i det virkelig liv.

For pludselig er der flere af den samme person i billedet, eller tøjet skifter på magisk vis farve af sig selv. Og det har fået rigtig mange til at stoppe tommelfingeren fra at scrolle videre - og kigge en ekstra gang.

Netop dén reaktion giver rigtig mange afspilninger, likes og følgere, fortæller Charlotte Sørensen. Hun er kvinden bag kameraet hos store influencers som Ditte Estrup og ‘Helse Matilde’, der begge har op imod 100.000 følgere - og som senest er hoppet med på trenden.

- Alle kan tage et billede, men den her form for redigering er der knap så mange, der kan lave. Så jeg føler faktisk, at jeg har fundet et hul i markedet, siger Charlotte Sørensen.

Som blot 20-årig har hun nu startet sin egen virksomhed New Content, hvor hun satser alt på at lave indhold til store influencers og hjælpe virksomheder med at gøre sig ekstra bemærket på sociale medier.

- Jeg fandt den her trend ved at kigge mod udlandet. Det ville jeg gerne lave herhjemme. Nu er jeg gået fuld tid på at lave specielt indhold, fortæller Charlotte Sørensen, der er bosat i Aalborg.

I oplæring hos morfar

Helt fra barns ben har Charlotte Sørensen været vant til både at være foran og bagved et kamera.

- Min morfar gik altid rundt og filmede med et gammeldags videokamera. Han viste mig, hvordan man redigerede filmene, og min interesse stammer nok derfra, griner hun.

Line Ettinger Julsgaard
Charlotte rejser rundt i hele Danmark og laver specielt videoindhold. Foto: Charlotte Sørensen

I dag har hun har specialiseret sig i Instagrams specielle videoformat ‘reels’, der giver algoritmen et ekstra skub. For den sender indholdet ud og mixer det med tilfældige andre ‘reels’, hvor en almindelig video blot bliver vist for en lukket følgerskare.

Og det gør, at flere ser ‘reels’, hvilket får antallet af følgere til at stige, og det er godt for markedsværdien hos influencers og virksomheder, forklarer hun.

Droppede ‘den sikre vej’

Charlotte Sørensen var ellers i gang med en uddannelse til sygeplejerske, da interessen for sociale medier begyndte at stjæle hendes fokus.

- Jeg tog en chance, droppede ud af sygeplejerskestudiet og sagde mit job op. Første januar stod jeg med en tom kalender. Det gav et sug i maven, fortæller iværksætteren.

Men i løbet af en uge var kalenderen booket to måneder frem.

- Da Ditte Estrup trykkede en video ud med mit navn på til 100.000 følgere, gik det stærkt. Jeg blev kontaktet af en masse fra både København, Odense, Aarhus og Sønderjylland.

Senest har Charlotte Sørensen filmet en række videoer med influenceren ‘Helse Matilde’, der ellers har base i Hørsholm - langt fra det nordjyske.

- Min drøm er, at jeg kan ansætte nogle ekstra hænder på sigt. Men lige nu kører jeg selv rundt i landet, siger hun.

Når trenden aftager

Men sociale medier - og især trends på sociale medier - kan være en flygtige størrelse at satse på som levevej.

- Jeg er godt klar over, at det her er en trend, som jeg lever af lige nu - og det ikke kan blive ved. Men jeg er egentlig ikke nervøs for fremtiden, siger Charlotte Sørensen.

Hun tror på, at trends kommer og går - og at nye nok skal opstå.

- Folk shopper på nettet som aldrig før, og det tror jeg ikke vender lige nu. Derfor vil der altid være et marked for at sælge noget med ekstra kreative øjne og digitale evner, siger hun.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Annonceret indhold
Henter...