Kongres og kulturcenter får nyt grafisk udtryk og et grønt logo

AALBORG: Du kender nok fornemmelsen af her ved årsskiftet at se på tingene med nye øjne.

Sådan er det også i Aalborg Kongres & Kultur Center, som ved overgangen til 2019 laver en forandring af de større. På årets sidste dag går centret nemlig i bogstaveligste forstand i grønt.

For første gang siden 1990 skifter kulturcentret visuel identitet og får både nyt, grønt logo og et nyt grafisk udtryk.

- Vores nye logo er grønt, for det er netop den farve, som langt de fleste associerer med, at noget er bæredygtigt. Udover at tænke på ressourcer i miljømæssig forstand, har vi også som en del af bæredygtighedsbegrebet fokus på mennesker og vores omgivende samfund, og vi mærker allerede i 2019, at strategien og placeringen som Danmarks første bæredygtige eventsted giver resultater, og vi forventer langt mere i årene der kommer, siger Nicolaj Holm, direktør i Aalborg Kongres & Kultur Center, i en pressemeddelelse.

Mandag 31. december bliver det nye logo sat på Europahallen, mens store bannere ud mod Vesterbro, fortæller budskabet om den nye profil - samtidig vil alle husets vinduer blev oplyst i grønt.

Det nye logo er bygget op af en række trekanter og har rødder i fortiden. Trekanterne henviser nemlig til den ikoniske harlekinfigur, og symboliserer samtidig vores tre aktivitetsområder: Musik og teater, møder og kongresser samt messer og udstillinger.

Selv om det grafiske udtryk i kongres og kulturcentret bliver ændret, så bliver der ikke lavet om på selve navnet - det er fortsat Aalborg Kongres & Kultur Center eller AKKC, understreger pressechef Susanne Kabel.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...