Brandingsværdien af den tidligere præsidents visit i Musikkens Hus er nærmest helt ubetalelig

AALBORG: Barack Obama er guld værd for Aalborg...

Sådan kan man ifølge eksperter også beskrive den brandingsværdi, som Barack Obamas besøg i Aalborg har for byen og hele landsdelen.

USA's tidligere præsident - han var nummer 44 i rækken - lægger vejen forbi Aalborg nu på lørdag den 28. september, hvor han i Musikkens Hus er megastjernen og trækplastret i arrangementet "A Conversation with President Barack Obama".

Det er den erhvervsdrivende fond Musikkens Hus, der står bag den storstilede og hypede begivenhed, hvor Obama skal tale om emner som f.eks. lederskab og entreprenørskab.

Torben O. Andersen
De ca. 1200 tilhørere i Musikkens Hus i Aalborg får helt givet en oplevelse for livet i forbindelse med mødet med USA's tidligere præsident Barack Obama. Arkivfoto: REUTERS/Fabrizio Bensch

Tilhørerskaren er en blanding af ca. 1000 inviterede gæster samt ca. 200 studerende fra Aalborg Universitet, der formentlig alle håber på, at der bliver serveret verbale guldkorn i hobetal fra den ikoniske lederskikkelse.

For hvem vil ikke gerne tilbringe en god times tid i selskab med en i særklasse karismatisk statsmand, der som bekendt havde sloganet "Yes We Can".

Torben O. Andersen
- Yes we can. Mon ikke Barack Obama husker at sige de nok så berømte slagord til forsamlingen i Musikkens Hus. Arkivfoto: REUTERS/Fabrizio Bensch

Anja Mathiasen er konstitueret direktør i VisitAalborg, og hun siger til aalborg:nu, at arrangementet kort og godt sætter Aalborg på verdenskortet.

- Når én af verdens mægtigste mænd besøger Aalborg, så vil det alt andet lige være med til at hype byen helt enormt både internationalt og nationalt.

- Det er noget, man lægger mærke til på alle niveauer, og det skærper interessen for selv at komme til Aalborg og opleve byen. Det skaber nemlig synlighed og attraktionskraft.

Anja Mathiasen:

- Jeg kan ikke helt konkret værdisætte Barack Obamas besøg målt på kroner og ører i indtjening fremadrettet, ligesom det også er sædeles svært at sige noget fornuftigt om, hvor mange flere turister hans besøg trækker til Aalborg, siger hun og understreger samtidig, at brandingsværdien selvsagt er helt ubetalelig efter hendes opfattelse.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...