Et langvarigt ønske er nu på vej til at blive realiseret, fortæller indehaveren

AALBORG: Arbejdstøj er - som ordet antyder - tøj, som bliver anvendt, når man er på arbejde. Det er dog ikke ensbetydende med, at det ikke må være behageligt og stilfuldt.

Det mener den 26-årige iværksætter Benjamin Phillip, der er grundlægger og indehaver af Aalborg-virksomheden Teeshoppen.

- Normalt når man taler om arbejdstøj, så får forbrugeren en eller anden tanke i hovedet om, at det skal være tøj, der enten sidder dårligt og er klokkeformet, eller et par klassiske arbejdsbukser, siger Benjamin Phillip.

- Vi har en vision om at tage det tøj, som personerne har hængende hjemme i garderobeskabet, og gøre det til medarbejdernes arbejdstøj, uanset om man arbejder på café, restaurant eller kontor.

Tøj er nemlig ikke bare tøj, forklarer han.

- Tøj er ens personlighed og den udstråling, man gerne vil sende - det gælder også i erhvervslivets tilfælde.

Et langvarigt ønske

Teeshoppen vil blandt andet tilbyde erhvervslivet at købe t-shirts, skjorter og performance pants med virksomhedernes logo på.

For Benjamin Phillip har det faktisk længe været et ønske at gøre arbejdsdagen mere behagelig, men pandemien gjorde arbejdsbetingelserne svære.

- Det stod ikke lige i vores årsplan, at der skulle komme en pandemi, siger Benjamin Phillip.

- Når private kunder køber bukser, køber de højest et par eller to. Når en erhvervskunde ligger en ordre, køber de et betydeligt større antal, og den logistiske opgave og udfordring skulle vi først have på plads.

Teknologiske - og med på moden

Indehaveren vil gerne stå på mål for at sige, at Teeshoppen er en tech-virksomhed, der sælger tøj.

Virksomheden har nemlig i mange år brugt teknologi til at optimere deres processer, lagerstyring og markedsføring, fortæller aalborgenseren.

- Vi bruger også kunstig intelligens til at behandle data fra vores webshop for at forudse, hvilke kategorier og farver, der er på vej frem, så vi kan producere ud fra det, siger Benjamin Philip.

Med hjælp fra teknologien kan Teeshoppen altså forudsige, hvilke varer, der bliver mest populære, og dermed kan virksomheden producere store kollektioner til lagervare og holde prisen nede på de enkelte produkter.

Og det skal nu også komme ansatte på kontorer og i restaurationsbranchen til gode, fortæller indehaveren.

- Vi tror virkelig på erhvervsmarkedet, hvor vi kan være et friskt pust med vores enkle tilgang - og et godt tilbud, siger Benjamin Phillip.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Annonceret indhold
Henter...