Ændringerne skal være med til at give dig nye oplevelser, når du shopper
AALBORG: Måske har du allerede set det? Aalborg Storcenter har fået en gennemgribende makeover, stort set alt på gaderne er skiftet ud med det mål at give dig nye oplevelser, når du shopper.

Noget af det, der springer i øjnene, er, at de mørke bænke er skiftet ud med lyst eg, infostanderne er blevet opdateret og lyset er blevet mere behageligt.
- Vi har lavet et moderne design, hvor det hele passer sammen og udtrykket er blevet mere nutidigt, fortæller centermanager Niels Adolfsen.
Han lægger vægt på, at storcenteret skal følge med tiden og at det i høj grad handler om oplevelser, når vi shopper - og om at tilpasse sig.

- Vi kan for eksempel se, at de 16-24 årige generelt shopper anderledes end eksempelvis dem på omkring 50, der ofte har en huskeliste med, siger Niels Adolfsen.
- De yngre tager i højere grad ud for at hygge sig og lave noget socialt med deres venner. Uden nødvendigvis have en plan på forhånd.

Der er også kommet et større fokus på børnefamilierne, hvor det - måske - af og til kan være lidt kedeligt for de yngste med en tur i storcenteret.
- Derfor har vi lavet Danmarks længste hinkebane på 48 meter, og på centertorvet finder man et stort spil kryds og bolle, siger Niels Adolfsen.
- Hvis vi laver noget, der kan aktivere de yngste, tror vi på en sjovere og mere hyggelig oplevelse for både børn og voksne.

Tilbage står nu blot, at renoveringen af toiletterne i Aalborg Storcenter skal være færdig.