Vi elsker mærkevarer - især når de er billige. Nu er der mulighed for at spare penge på tøj, sko, brugskunst og møbler i ny lagersalgsbutik i Nørresundby

NØRRESUNDBY: Nordjyderne er vilde med lagersalgsbutikker og kører gerne langt for at spare 50-80 procent på mærkevarer. Nu er en ny af slagsen åbnet i en stor hal på Loftbrovej i Nørresundby, hvor mærkevarer kan købes til langt lavere priser end i den traditionelle detailhandel.

Tøjskabet, som butikken hedder, åbnede 13. marts og er et mekka for modebevidste kvinder i alle aldre. Der er varer fra kendte mærker som Only, Ofelia og Cassiopeia, og størrelserne går helt op til 56, så også pluspiger kan være med. Sko, brugskunst og møbler har ligeledes fundet vej ind i den store hal, der tidligere har rummet blandt andet dækcenter og værksted.

Susanne Justsen
48-årige Maiken Sigsgaard fra Vrå står for driften og indkøbene til Tøjskabet. Foto: Martél Andersen

Åbent hvert weekend

Lagersalgsbutikken ejes af Leif Andersen, der også er indehaver af Lagunen Lagersalg i Hou. Driften og indkøbene til Tøjskabet har 48-årige Maiken Sigsgaard fra Vrå dog ansvaret for. Hun har kendskab til branchen fra butikken i Hou og har også, sammen med Leif Andersen, stået bag flere pop up-butikker rundt om i landsdelen.

Ligesom Lagunen Lagersalg har den nye butik i Nørresundby åbent i weekenderne.

- Vi ved fra Lagunen Lagersalg, at folk er rigtig glade for det her koncept. Mange kommer kørende langsvejs fra for at besøge os, og det er gerne de samme kunder, der kommer igen og igen. Vi får hele tiden nye varer ind, så mange lægger vejen forbi hver eneste weekend for at kigge, fortæller Majken Sigsgaard.

Susanne Justsen
Kunderne har god plads til at holde afstand i den kæmpestore lagerhal, der tidligere har rummet blandt andet værksted og et dækcenter.

Ramt af coronakrisen

Helt samme overvældende interesse er endnu ikke blevet Tøjskabet til del, men det skyldes, at Maiken Sigsgaard på grund af coronakrisen var nødt til at lukke butikken kun otte dage efter at have åbnet den. Den nye lagersalgsbutik har således kun haft åbent i to weekender.

- Den første weekend gik egentlig meget godt, men den anden weekend kunne vi godt mærke, at folk var begyndt at tage situationen mere alvorligt. Der kom ikke nær så mange kunder, siger hun.

Varierende sortiment

Tøjskabet er ikke en pop up butik men et permanent lagersalg, så udover at betjene kunderne skal Maijken Sigsgaard løbende skaffe nye varer. Det sker for eksempel ved at købe tøj direkte fra leverandørerne og ved holde øje med butikskonkurser, hvor der er mulighed for at overtage varelageret. Men også andre kreative løsninger kan komme i spil. Møblerne, der er til salg i Tøjskabet, stammer således fra en stand på en messe. Standens ejere lod Maiken Sigsgaard købe inventaret, og så slap de til gengæld for besværet med at pakke det hele ned, da messen var slut.

- Så vores varesortiment kan godt variere en del, for det kommer helt an på, hvad der byder sig af muligheder, siger Maiken Sigsgaard, der trods den uheldige begyndelse ser optimistisk på Tøjskabets fremtid og er klar til at genåbne 24. april.

- Vi går på med krum hals, og i disse tider er det jo en fordel at have en lagerhal så stor som vores - der er masser af plads til at kunderne kan holde rigtig god afstand til hinanden, siger hun.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...