Nye kunder kommer til, og omsætningen stiger, lyder det fra caféen

AALBORG: Det går rigtig godt.

Sådan lyder det fra KafféFair der lagde sit koncept om og blev Folkekøkken i begyndelsen af september.

- Vores gæster har taget utroligt godt imod vores nye initiativ, vi sælger mere og kundeflowet er blevet større, siger Julie Keldorff, der er udviklingskonsulent i FokusHuset, som Kaffefair er en del af.

Tina Larsen og Jesper Thomasen
Sunde og friske råvarer er omdrejningspunkt i køkkenet.

Hun fortæller, at omsætningen er steget med 36 procent den seneste måned, og den primære årsag er netop folkekøkkenet.

- Tallene afspejler, at vi har fundet ind til kernen af det, vi kan, og det kan vi se, at gæsterne værdsætter. Både med hensyn til kvaliteten af de danske, twistede retter på sunde, friske råvarer - og også i den stemning, som konceptet lægger op til med sin fleksibilitet, siger Julie Keldorff.

- Når man kan komme fra klokken 17.30 indtil klokken 20, giver det også en varieret kundegruppe; børnefamilier, der kan spise familien af, inden børnene skal i seng, unge, seniorer og mennesker på farten.

Et skulderklap er det i følge Julie Keldorff også, at en del har købt et klippekort til folkekøkkenet.

Profilen blev ændret på grund af stor tilslutning til "Aalborg spiser sammen", hvor Kaffefair inviterer til fællesspisning den første tirsdag i hver måned.

Ambitionen i Kaffefair er at markere sig som Vestbyens nye spisehus.

Tina Larsen og Jesper Thomasen
Foto: Jesper Thomasen
Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...