Du kan sætte tænderne i restaurantens velkendte burgere i pop up shoppen hver dag under hele slutrunden

AALBORG: Den står på burgere, bold og bajere på Gl. Torv, hvor Aalborg City har rejst en VM fanzone. Restaurant Meat er til stede med Webers største modeller til dato, og de sørger for pølser og burgere hver dag fra klokken 13-22.

Camilla Gammelgaard og Lasse Sand
Bøfferne er i samme kvalitet, som man kender fra restauranten.

Den ultimative menu

Lyden fra Gl. Torv efterlader ingen tvivl. Der er gang i en fodboldfest. Også når Danmark ikke spiller, for alle kampe vises på den 620 tommer store skærm. Et nedtællingsur vidner om det samme. Det tæller nemlig ned til den næste VM-kamp hele døgnet rundt. Inde på torvet ser der da heller ikke ud, som der plejer. Flere træhytter er stillet op, og ud fra den ene kommer der røg. Meats grill er i fuld gang, og her står køkkenchef og medejer af restauranten, Allan Pfänner. Han er begejstret for Aalborg Citys VM fanzone, og derfor var der ingen tvivl, da tilbuddet kom om at være med.

- Vi synes, det er fedt at støtte op omkring byen, når der er de her events. Det er hyggeligt, at der kommer noget liv, siger han.

Camilla Gammelgaard og Lasse Sand
Meat bakker op om VM fanzonen, og det kan også ses på tøjet.

På menukortet i Meats pop up shop finder man grillklassikere, som går særdeles godt sammen med fodboldkampe. Nemlig pølser og burgere. Og så er der endda mulighed for at lave den ultimative kombination. For boderne i fanzonen samarbejder, og derfor kan du købe en "Burger, bold og bajer-menu", hvor Zwei Grosse leverer fadøllen.

Burgeren er allerede en velkendt traver, for det er den samme, man kan købe på restauranten.

- Vi vil ikke gå ned på kvaliteten, bare fordi vi skal ud og stå. Det skal være noget ordentlig kød fra dyr, der har haft det godt. Det går vi meget op i, fortæller Allan Pfänner og fortsætter:

- Det her minder også meget om vores koncept i køkkenet, for der griller vi også alt vores kød.

Man kan nyde sin mad til lyden af dommerens fløjte og syngende fodboldfans lige ude foran boden, hvor der er opstillet borde og bænke i anledning af VM.

Camilla Gammelgaard og Lasse Sand
Burgerne er dem, du kender fra restauranten.

Rift om vagterne

Standen på Gl. Torv adskiller sig alligevel en smule fra de vante rammer på restauranten. Vinden kan blæse ind, og de regnfyldte dage, er da heller ikke altid en dans på roser, indrømmer Allan Pfänner. Han er dog fortrøstningsfuld, for de danske fans er trofaste i alt slags vejr.

- Selvom der regnede under landskampen imod Peru, så var her rigtig mange mennesker, og vi fik solgt mange burgere. Det var rigtig fedt, selvom det ikke var meget landskamp, vi selv fik set. Men man kan da høre, når der bliver scoret, griner han.

Camilla Gammelgaard og Lasse Sand
Duften af grill breder sig på Gl. Torv hver dag fra 13-22.

Noget andet, der skiller sig ud fra normalen, er udsmykningen. Meat bruger ofte mørke farver og har et sort logo, men på Gl. Torv kører de med rødternede duge og har pyntet op med en masse flag. Tiltaget er allerede blevet taget godt imod af restaurantens personale, der gerne tager en tjans i pop up boden.

- Der er lidt kamp om at stå her. Især til de gode kampe. Vi synes jo, det er hyggeligt at komme ud og se noget bold i de her dejlige omgivelser, siger Allan Pfänner.

Han og resten af Restaurant Meat håber selvfølgelig på, at det danske landshold klarer sig godt, men i år håber de ekstra meget på, at Danmark kommer langt, for det sikrer den stemning, som gør det ekstra fedt at stå i VM fanzonen.

Camilla Gammelgaard og Lasse Sand
Det er ikke kun fodboldfans, der ligger vejen forbi Meats pop up shop. De sælger generelt mange burgere derfra.
Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...