Aalborg-virksomheden, der leverer bæredygtigt luksustøj til de mindste, oplever stor succes.

AALBORG: På blot få måneder har ReBuyBaby overgået alle forventninger hos det unge aalborg-par Michelle Lindhardt og Christian Møller. Faktisk går det så godt, at erhvervsmanden Andreas Dirksen har indledt et samarbejde med det ambitiøse par.

aalborg:nu besøgte Michelle Lindhardt og Christian Møller i tilbage i januar 2018, hvor ReBuyBaby gik i luften. De havde satset alt, opsagt deres job og afskrevet barslen fordi de troede så meget på deres idé - Det har vist sig, at være den helt rigtige beslutning.

- Vi er kommet flyvende fra start. Vi har haft rigtig mange besøgende på vores hjemmeside, og mange sign up’s på vores ReBuyBabyBox. Mange har også været interesserede i at vide mere om vores koncept. Det viser noget om, at vi så rigtigt, da vi så et hul i markedet, fortæller Christian Møller.

De seneste måneder har parret primært brugt på at formidle budskabet omkring deres ReBuyBaby-koncept og på at klargøre tøjpakker til afsendelse. Parret fortæller, at de har lagt utrolig mange timer i at pakke kasser.

- Tøjet skal passe sammen på kryds og på tværs, og det skal håndplukkes til hver kunde. Det er et luksuskoncept, så skal vores kunder skal forkæles. Vi forsøger også at efterleve de efterspørgsler, som vi får på de sociale medier og via mails. Det er luksus helt ud til fingerspidserne, ikke kun når det gælder tøjet, forklarer Michelle Lindhardt.

Det var med tilbageholdt åndedræt at Michelle Lindhardt og Christian Møller slog øjnene op på dagen, hvor de første ReBuyBoxe blev omdelt. Men parrets passion og dedikation til konceptet kom næsten øjeblikkeligt til udtryk via de mange anerkendelser som konceptet fik på de sociale medier.

-Over halvdelen af de folk der modtog deres første kasse lagde billeder og positive kommentarer ud på de sociale medier, fortæller Michelle Lindhardt.

Vokseværk

Hvor mange sign up’s ReBuyBaby indtil nu har fået, er en velbevaret forretningshemmelighed, men der er uden tvivl turbo på forretningen.

- Næste gang vi pakker kasser, bliver det ikke ude hos svigermor, så meget kan jeg sige, fortæller Christian Møller.

Det går altså så godt, at parret allerede er på udkig efter egnede lokaler til udvidelse af deres forretning. De nye lokaler skal både have plads til et større varelager, flere medarbejdere og til at parret kan have et kontor.

- et hobbyprojekt kan man godt sidde hen over spisebordet og planlægge i underbukser, men det er allerede blevet en rigtig forretning, og vi vil gerne skille privatliv og forretning ad, forklarer Christian Møller.

- Det er jo ret flot, at vi allerede efter det første udsend var ude at kigge efter en kombination af kontor- og lagerlokaler, så der er fart på, siger Michelle Lindhardt.

Business Angel

Der er altså sket meget mere end det unge par overhovedet turde drømme om siden ReBuyBaby gik i luften for blot et par måneder siden. Det unge par fortæller, at de selv er blevet en hel klogere på at drive forretning, men i særdeles at deres samarbejde med erhvervsmanden Andreas Dirksen har sat skub i tingene.

- Vi har fået en seriøs forretningsmand med, som virkelig ved hvad det handler om. Han har en kæmpe erfaring indenfor området. Andreas er vores tredje ben. Han er strategen. Lige den mand vi manglede, for at fuldende konstellationen, fortæller det unge par.

Sara Skovrup
Det professionelle hold bag ReBuyBaby. Til højre ses Business Angel Andreas Dirksen. Foto: ReBuyBaby.

Andreas Dirksen, der står bag succeser som Plusbog.dk (Danmarks første fordelsklub, red.) og Bladkiosken.dk, har på egen krop mærket hvad det vil sige, at føre en erhvervsmæssig passion ud i livet og opleve succes med det. Den viden og erfaring, vil han gerne dele ud af til nye iværksættere. Enkelte gange vælger Andreas Dirksen at gå all in i sit samarbejde med en iværksættervirksomhed, men der skal være flere elementer der går op i en højere enhed førend Andras Dirksen vælger at investere penge og tid i virksomheden. Så selv om han har samarbejdet med rigtig mange iværksættervirksomheder, så er ReBuyBaby blot den tredje virksomhed, som Andreas investerer sin tid og sine penge på.

- Jeg har prøvet det hele før. Jeg gik fra hobbyplan til en forretning der solgte en halv million bøger om året og erobrede både Danmark og Sverige. Så jeg ved hvad der skal til for at få succes. Nu er der bare den forskel, at det ikke er mig, der skal ligge søvnløs om natten, hvis der er udfordringer, fortæller Andreas Didriksen.

Samarbejdet tog sin begyndelse på LinkedIn, hvor Andreas Dirksen tog kontakt til Michelle Lindhardt og Christian Møller.

- Jeg har altid været interesseret i abonnementskoncepter. Det er det, jeg har skabt mine forretninger på. Derover kan jeg godt lide kombinationen af, at man kan købe luksustøj med et bæredygtigt koncept. Så jeg spurgte simpelthen Michelle og Christian om ikke vi skulle mødes. Kemien er også et vigtigt element, eller faktisk det vigtigste. Hvis ikke kemien er der, går jeg ikke ind i projektet.

Udover den økonomiske saltvandsindsprøjtning, som ifølge alle parter er sekundær, er det Andreas Dirksens strategiske viden, der er værdifuld for virksomheden. Han har allerede flere forbedringsforslag, der snart skal sættes i søen.

-Vi skal allerede nu have noget automatik og systematisering. Vi kan ikke gøre det hele manuelt. Det er blandt andet her, jeg kan bidrage med min viden om, hvilke systemer, der kan fungere.

Det er vigtigt at sige, at selv om meget kommer til at køre per automatik, så er selve kassen stadig pakket håndplukket som den kan blive. Der bliver virkelig nurset om hvert enkelt medlem, forklarer Andreas Dirksen.

Det unge par er enige om, at det er et fantastisk iværksættereventyr, som Andreas Dirksen har udlevet, og føler sig privilegerede over deres samarbejde med ham.

- Hvis bare en lille smule af hans stjernestøv og knowhow drysser ned over ReBuyBaby, så er vi meget glade, siger det unge par med et smil.

Andreas Dirksen omvendt også høje forventninger til samarbejdet med Michelle Lindhardt og Christian Møller.

-Ambitionen er at vi bliver kæmpe store. Vi skal revolutionere tøjbranchen, og det tror jeg på, at vi kan. Ellers var jeg ikke gået ind i det, forklarer han.

Udsagnet underbygges at et højlydt brøl fra den lille purk, der startede hele eventyret: Nemlig Michelle Lindhardt og Christian Møllers lille charmetrold Norr på 8 måneder. Han er endnu uvidende om, hvad han har sat i gang, men hvis alt går som Business Angel’en prædiker, så kan han meget vel gå hen og blive arving til et succesfuldt foretagende.

Sara Skovrup
Det var lille Norr, der gav det unge par ideen om et bæredygtigt luxuskoncept.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...