Rune Steiness og Martin Bylund Larsen vil hjælpe andre i gang med at kommunikere og bruge sociale medier

AALBORG: I erkendelse af, at flere og flere nordjyder lytter til podcasts, har Rune Steiness fra Gistrup sammen med en makker fra Ø-gadekvarteret, Martin Bylund Larsen, taget skridtet videre og lavet deres egen podcast for at hjælpe andre i gang med at kommunikere og bruge de sociale medier bedst muligt.

- Der er ingen tvivl om, at lyd on demand bliver stadig mere populær, uanset om folk laver havearbejde, træner i et fitnesscenter eller blot sidder hjemme i sofaen, siger Rune Steiness.

De to venner, der også er tidligere kollegaer, har netop lanceret deres nye podcast, der giver alle interesserede mulighed for at blive meget dygtigere til at kommunikere og til at bruge de sociale medier, for den nye podcast er gratis og frit tilgængelig. Det eneste, der kræves, er en smartphone eller en computer. I forhold til den velkendte radio, som krævede nærværelse her og nu til et aktuelt program, er det muligt via podcasten at lytte, når det passer den enkelte bedst.

Ny måde at lytte på

- Den nye måde at lytte på stormer frem i Danmark, for ifølge en undersøgelse fra DR lytter 24 procent af danskerne ugentligt til podcasts, og det er en markant stigning i forhold til 2018. Ikke uventet er de unge de mest flittige lyttere, for 44 procent af de 25-34 årige lytter ofte til podcast, mens det kun er 16 procent for de 45-64 årige, fortæller Martin Bylund Larsen.

Rune Steiness og Martin Bylund Larsen har begge taget en kommunikationsuddannelse på Aalborg Universitet, og det var her, de mødtes efter endt uddannelse i hver deres kommunikationsjob på stedet. Martin arbejder stadig på AAU som digital kommunikationsrådgiver, mens Rune nu er ansat som PR-konsulent i optikerkæden Louis Nielsen i Aalborg.

Optaget i hjemmestudie

Den primære funktion med den nye podcast ”Format” er at gøre alle klogere på deres ekspert- og uddannelsesområde, som er kommunikation, PR-arbejde og de sociale medier. Optagelserne er lavet i en lejlighed i Sjællandsgade, og der er gode muligheder for at kunne gå helt i dybden med et emne for en podcast begrænses ikke af reklameblokke eller et andet efterfølgende program, som det kendes fra almindelig radio og TV, understreger Rune Steiness.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...