Salling har øget fokus på bæredygtighed

AALBORG: I hele uge 38 sætter Salling Stormagasiner særligt fokus på bæredygtig mode. Der vil i denne uge være talks, live sessions, workshops og paneldebatter på Salling Rooftop i Aalborg. Dette skal inspirere og motivere brands og kunder til gøre en positiv forskel for klimaet gennem de mange valg, vi hver især træffer i hverdagen.

- En af de helt store syndere i klimaregnskabet er modeindustrien og der for er det vigtigt med den øgede fokus på bæredygtigheden inden for beklædning lyder det fra Karin Ulstrup, eventansvarlig for Salling.

I stueplan bliver der indrettet en arbejdende systue, hvor man se en række dygtige designere skaber nye styles ud af udgåede varer fra Sallings varelager.

Der vil man arbejde med en af de mest markante bæredygtige trends – upcycling. Her genanvendes og forvandles udgået tøj til nyt. Det er en proces, der kræver stor kreativitet og en gentænkning af eksisterende materialer. Både torsdag og fredag kan man komme og se med.

Fra d. 14. til d. 28. september byder Salling Aalborg og Salling.dk alle kunder indenfor til en uge der står i bæredygtighedens tegn. Future Friendly Fashion Week bliver en spændende og indholdsrig uge, når Salling inviterer en række eksperter til at diskutere mode og bæredygtighed gennem en lang række arrangementer.

På programmet kan man blandt andet møde livstilsekspert Anne Glad, Professor i bæredygtig mode Else Skjold, Better World of Fashions Reimar Ivang og Thomas Thomsen, genbrugsekspert Tanja Gotthardsen og deltage i en event om bæredygtig styling med Michelle Tommasino. Alle talks, livesessions, workshops og paneldebatter er åbne for alle. Alle kan også følge med på Salling.dk med live updates fra ugens aktiviteter.

I butikken vil du også kunne støde på pop-up shops med brands som Better World Fashion og Dear Denier.

Du kan se hele programmet her.

Ugens aktiviteter kulminerer i Salling Future Friendly Fashion Award.

Brands fra landet over har de seneste måneder haft mulighed for at ansøge om at komme med i puljen til at vinde hovedprisen som Årets Brand samt 100.000 DKK. Derudover har Salling i samarbejde med VIA design, KADK, DSKD og KEA udvalgt en række af de mest bemærkelsesværdige unge nye talenter fra hver uddannelsesinstitution, der fremadrettet vil præge modelandskabet i en mere innovativ og bæredygtig retning. Vinderen af Årets Talent modtager 25.000 DKK som en håndsrækning fra Salling Fondene til at kickstarte deres karriere. Tilslut uddeles Publikumsprisen og 25.000 DKK til det brand, som har gjort sig særligt bemærket i offentligheden for deres bæredygtige initiativer. Priserne bliver uddelt 17. September på Salling Rooftop i Aarhus for særligt inviterede.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...