Business

Content marketing. Du har måske hørt ordet før? Men hvad er det helt nøjagtigt? Og hvorfor er det, det kan være en god ide for dig og din virksomhed at bruge tid og kræfter på lige præcis content marketing?

Virksomhed

Somera

E-mail

hej@somera.dk

Webside

https://somera.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 9. september

3 fordele ved at investere i content marketing, der sælger

Content marketing er et begreb, der dækker over at få produceret indhold, der ikke bare får modtagerne til at sætte sig ud på kanten af sædet, men ryge helt op ad stolen. Indholdet skal skabe værdi og give kunderne lyst til at handle. Copywriting er en af de mange content marketing-discipliner, der kan tage din virksomhed mod højderne.

Copywriting bør altid være en del af din content marketing strategi og content marketing plan – også, når vi snakker om B2B content marketing.

Ikke helt solgt endnu? No worries. Her får du nemlig 3 overtalende grunde til, at du skal huske at lave plads til indhold, der sælger i din content marketing plan.

1. Få indhold, både Google og din målgruppe vil elske

Content marketing er en disciplin i sig selv. For det er ikke kun din målgruppe, du skal tilfredsstille med relevant og værdifuldt indhold, der rammer dem i hjertekulen. Du skal også gerne tilfredsstille Google. For selvom du sælger de fedeste produkter nord for Alperne, er det ikke meget ved, hvis ingen ser dem.

Og dine produkter eller ydelser bliver altså kun set, hvis de ligger godt og lunt – højt i søgeresultaterne.

Men. At please Google og ens målgruppe på samme tid, er faktisk slet ikke så svært. For når din målgruppe er tilfreds – så er Google det sjovt nok også. Deres avancerede algoritme har nemlig til formål at gøre det nemt for brugerne at finde præcis det, de leder efter.

Derfor skal dine tekster være letlæselige, krydret med de rette søgeord og med den relevante information, læseren er på udkig efter – og så en helt masse andre greb, der skal en professionel til (for ja, content marketing er en disciplin i sig selv). Og det gælder altså uanset, om du er er på udkig efter B2C eller B2B content marketing).

2. Virksomheder sender et professionelt signal

Du vil gerne have, at dine kunder tager dig seriøst. Og det gør de altså ikke, hvis din hjemmeside eller annoncer er uforståelige eller fuld af stavefejl.

Du kan sagtens skrive en god tekst, selvom du ikke er verdensmester i copywriting eller content marketing. Men det er noget af et sats at tage. Dine egne skriverier kan være rigtig gode til at give en personlig vinkel i nyhedsbreve – men det er stadig vigtigt, at det er fejlfrit og forståeligt.

For hvis dine læsere spotter fejl på din hjemmeside, vil de unægteligt tænke: “Hvis ikke, der er styr på det her, hvad er der så ellers ikke styr på?”.

Og ja, det gælder uanset om det er B2C eller B2B content marketing, vi snakker om. Med velskrevne, professionelle tekster kan du i stedet sikre, at dine kunder tager dig seriøst – og din virksomhed kommer til at fremstå langt mere troværdig.

3. I sparer tid og kan bruge kræfter på andre vigtige ting

Kan du sidde i timevis og stirre på et tomt dokument, mens du bliver mere og mere frustreret over, at få dine tanker ned på skrift? Det er logik for burhøns, at du kan bruge din tid bedre.

Du prøver ikke selv at fikse rørene derhjemme – du ringer efter en VVS’er.

Hvis bilen er kaput, griber du heller ikke selv værktøjskassen (hatten af, hvis du gør!) – du ringer til en mekaniker.

Pointen er, at du bruger din tid på det, du er god til. Og alt det andet? Det outsourcer du til dem, der er gode til netop dét.

Når du outsourcer dele af eller hele af din content får du mere tid til det, du er mester i. Samtidig får du content tilbage, der lokker flere kunder i butikken – uden du behøver at røre en finger.