Business

Instagram er et af de mest populære sociale medier blandt danskerne.

Virksomhed

Asento

Adresse

Vesterbrogade 121, 6. sal, 1620 København V

Telefon

71 99 26 04

E-mail

kontakt@asento.dk

Webside

https://asento.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 15. juli

Er Instagram-annoncering rentabelt for alle forretninger?

Derfor er det også en oplagt platform for danske virksomheder, der ønsker at reklamere for deres produkter eller ydelse. Det store spørgsmål er dog, om det er rentabelt for alle typer forretninger. Svaret på dette er faktisk nej.

Derfor er det heller ikke alle forretninger, der anbefales at annoncere på Instagram. Det er ganske vist muligt, men det er kun i få tilfælde, at man får succes som B2B-annoncør på Instagram. Det er socialt medie, hvor du har markant bedre forudsætninger for at få succes med dine annoncer, hvis du er en B2C-forretning.

Især webshops har stor succes med annoncering på Instagram

Der er gode forudsætninger for at skabe succes med annoncering på Instagram. Dette er gældende, næsten uanset hvilken type forretning du driver. Der bør dog ikke herske tvivl om, at det især er webshops, der har succes med Instagram annoncering. Det kan der selvfølgelig være flere forskellige årsager til.

Det handler dog især om, at det er muligt at målrette annoncerne til selv meget små målgrupper. Hvad enten du sælger hårprodukter eller sportstøj, er det muligt at skabe øget salg og omsætning via annoncering på Instagram. Det kræver dog, at du er i stand til at målrette annoncerne, så de rammer de rette brugere.

Desuden skyldes det også, at du kan sende brugerne direkte videre til det eller de produkter, der reklameres for. Derved er der kun ganske få klik fra annonce til et reelt køb. Dette medfører, at det er nemmere at få den potentielle kunde konverteret til en betalende kunde. Igen kræver det dog korrekt målretning.

Din succes på Instagram er betinget af målretningen

Du kan sagtens vise dine annoncer til samtlige danske brugere på Instagram. Det får du dog næppe noget ud af. Det gør du ikke, da du dermed blot vil vise dine annoncer til en lang række brugere, der reelt set ikke er en del af din målgruppe. Derfor er det også vigtigt, at du ikke blot kaster dine annoncer ud til alle brugere.

I stedet skal du arbejde med at målrette og segmentere dem. Du skal gerne lave annoncer, der er så specifikke og målrettede, som overhovedet muligt. Ved at gøre dette, forøger du i hvert fald dine chancer for at opnå succes på Instagram. Derfor er det også en af de klare betingelser for at få succes med Instagram-annoncer.

Hvis du ikke selv har den rette viden og ekspertise, der er krævet, for at kunne sikre, at dine annoncer vises til dem, der skal se dem, er det vigtigt at overlade opgaven til nogen, der har. I et sådant tilfælde skal du finde enten et bureau eller en freelance, der har speciale inden for annoncering på Instagram og Facebook.

Årsagen til, at de vedkommende skal have erfaring med begge platforme er, at de dele annonceplatform. De annoncer, der vises på Instagram, kan du derfor også få vist på Facebook – og derfor ville det være dumt at undlade dette.