Business

Vil du gerne have bedre muligheder for at lægge træningen hjemme? Der er heldigvis rigtig mange løsninger på den udfordring.

Virksomhed

Apuls.dk

Webside

https://apuls.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 29. november

Få pulsen op derhjemme

Det kan handle om alt fra at købe en yogamåtte og henlægge styrketræningen til stuegulvet eller pausen på kontoret til at indrette et mindre fitnesscenter i kælderen, hvis man har pladsen og økonomien til det. Fitnessmaskiner er ikke gratis, men hvis en motionscykel , der står klar og venter på dig, kan give dig motivationen til at træne, så kan du relativt hurtigt træne prisen ind gennem besparelser for det fitnessabonnement, du ikke længere har behov for.

Der findes mange forskellige motionscykler, så det handler for dig om at finde en, der passer godt til det forbrug, du kommer til at have. De fleste har ikke behov for et kæmpe monstrum, der fylder et halvt værelse. Mindre kan typisk godt holde til det, du skal bruge den til, og det vigtigste er egentlig, at du kan sætte noget modstand på, der passer til din kondition. For nogle er det også rart at kunne indstille forskellige programmer, hvor du kommer til at cykle i intervaller, så du ikke selv er 100 % herre over din træning men har lidt styring udefra.

Gør det til en del af hverdagen

Det kan virke helt umuligt at få tid og overskud til at træne, når man også har et fuldtidsjob, familie og venner, man gerne vil sørge for at passe og have tid til. Det er naturligvis en udfordring og en prioritering, der skal på plads, men forskellige studier har af flere omgange vist, at fysisk overskud også typisk resulterer i mentalt overskud. Det betyder altså, at en tur på løbebåndet, motionscyklen eller romaskinen kan være med til at give din hjerne den pause fra forskellige dagligdags opgaver, den har brug for, så du kommer ud med mere overskud.

Du kan med fordel inkorporere træningen i din hverdag, så den bliver lige så naturlig som at smøre madpakker og børste tænder. Det kunne for eksempel være, at du hopper direkte på cyklen, når du kommer hjem fra arbejde. Det er en god idé at have det gjort, før du ender på sofaen, for når først du ligger der og tjekker dagens nyheder eller sætter en film på, er det rigtig svært at komme op igen, før der skal laves aftensmad, og så er der måske ikke lige tid til at få trænet.