Business

Tiderne skifter og der sker nye fremskridt hele tiden. Den nye teknologi når ud i alle erhverv og er med til at lette arbejdsgange, kommunikation og planlægning. Det gælder også inden for håndværkerfagene. Hvis du lige bruger et par minutter på at læse med her, finder du ud af hvordan.

Virksomhed

Mobilplan.nu

Webside

https://mobilplan.nu/

Annonce Virksomhedsprofil - 30. december

Håndværkerne opnår fordele med APP

Krøllede papirtimesedler hører fortiden til

Traditionelt har de ansatte inden for håndværksfagene noteret de timer, de bruger på deres opgaver på en timeseddel i papir. Den skal de så have liggende i bilen eller foldet sammen i lommen og i tillæg huske at have en kuglepen ved hånden, når de skal skrive timer på. For det første er det ikke altid lige let at huske at få skrevet ned på sedlen hele tiden i løbet af en travl arbejdsdag. Hvilket resulterer i, at der skal ske en form for rekonstruktion af dagen senere. For det andet kan timesedlen nå at blive godt krøllet og plettet, inden den ender på kontoret, hvor en kontoransat så skal tyde kragetæerne mellem kaffepletter og folder og taste timerne ind på de forskellige projekter, virksomheden arbejder på. Der er mange steder det kan gå galt og dermed give et misvisende billede af de faktiske timer, der bruges på et projekt.

Timerne registreres digitalt direkte på projektet

Det kan gøres meget lettere og samtidigt give et meget mere præcist resultat. Løsningen er en app som medarbejderne har på deres tablet eller smartphone. App’en giver adgang til alle de projekter som virksomheden arbejder på og som medarbejder, kan man gå direkte ind på et projekt og skrive arbejdstimer på. Det vil sige, at timesedlen i papir bliver overflødig. Kuglepennen bliver overflødig og kontormedarbejderen slipper for at bruge tid på at gætte sig til, hvad der står på sedlen eller bruge tid på at kontakte medarbejderen for at få tydet skriften, når timesedlerne skal tastes ind i systemtet. For der skal slet ikke at tastes timesedler ind. Timerne ryger direkte ind i systemet, på projektet og lægges automatisk sammen med de andre timer.

Spar tid på administration

Hvis du benytter et projektstyringssystem, der tilbyder dine medarbejdere en app til blandt andet timeregistrering , vil det sparer tid administrativt. Du vil også få et meget mere præcist billede af, hvor timerne bruges. Tiden der spares og det gode overblik over tidsforbrug kan bruges til at udvikle din forretning. Mange af de projektstyringssystemer der har tidsregistreringsapp´en, indeholder også mange andre funktioner, der vil lette det administrative arbejde. For eksempel integrerer systemet de andre programmer du benytter til løn, fakturering, regnskab osv. Det vil sige, at du har alt samlet og ikke skal arbejde i flere systemer. Det vil lette din hverdag, at dine medarbejdere får en app til tidsregistrering og at alt er samlet i et system.