Business

De fleste ved allerede nu, at der er penge at hente på både Google og Facebook.

Virksomhed

PK Medier

Adresse

Bredgade 19 E, 1260 København

Telefon

42 41 16 47

Webside

https://pkmedier.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 18. december

Har du styr på online markedsføring?

Det handler om at kunne skabe konverteringer digitalt, at have en god søgeordsstrategi, det mange også kalder SEO, samt at forstå forbrugeren og ikke mindst markedets tendenser inden for online markedsføring.

At der er penge at hente her, som sagt gået de færrestes næser forbi, og derfor er flere og flere bureauer, som specialiserer sig inden for netop dette område også dukket op i både København, Århus, Odense og andre af landets større byer. Det er bureauer som PK Medier, der blandt andet varetager den online markedsføring for nogle af Danmarks større restauranter.

Har du styr på Google?

Google kan for mange virke både ugennemskuelig og ikke mindst som noget, der bare er. Men Google er verdens fortrukne søgemaskine, og det betyder med stor sandsynlighed, at dine forbrugere også er at finde lige netop her. Når de søger efter, hvor de skal spise, hvilken bil de skal købe eller noget helt tredje, så er det næsten sikkert, at det foregår på Google. Det er derfor ej heller uvæsentlig, hvor du ligger i søgeresultaterne. For langt fleste klikker på det første, som dukker op, og næsten ingen bevæger sig videre fra side 1.

Og du kan faktisk også godt gøre noget ved din placering, nemlig ved hjælp af SEO. Via SEO kan du optimere din hjemmeside, så Google har lettere ved at læse den og derfor give den en højere relevansscore, som i sidste vil have indvirkning på din hjemmesides placering på Google. Indenfor SEO og online markedsføring arbejder man med on-page SEO, off-page SEO, Linkbuilding og meget mere.

Vær relevant på de sociale medier

Mange forbinder online markedsføring med sociale medier som Facebook og Instagram, og det er der da også god grund til. For selvom et Facebook opslag fra din lokale restaurant synes uskyldigt, så er det ofte andet andet. Opslaget er nøje sammensat, så det skal skabe et behov hos dig som forbruger - du skal blive sulten eller få lyst til at købe en helt ny trøje, fordi dit liv da bare ikke er det samme uden. Opslaget udformes, så de genererer konverteringer, som i sidste ende forhåbentlig resulterer i køb.

En ting er de opslag, som du ser fra dem, du følger, men bruger du bare lidt tid på Facebook, vil du med garanti scrolle forbi et sponsoreret indlæg fra en afsender, du ikke nødvendigvis allerede er bekendt med. Dette er annonceret opslag, som er målrettet lige netop dig på baggrund af dine tidligere handlinger. Google og Facebook er forbundet på en sådan måde, at et lille stykke pixel fra Facebook kan blive langt ind på din hjemmeside. Det betyder, at ved præcis hvem der har besøgt din side og hvornår det er sket. Du kan dermed lave opslag på Facebook både målrettet nye kunder, men også gamle eksisterende, for at sikre en top of mind placering, og annoncere disse ud til eksempelvis personer, som har besøgt din side inden for de sidste 2 måneder.

Online markedsføring kan synes som jungle, og derfor vælger de fleste virksomheder også at outsource denne del af deres forretning til et af de mange kompetent bureauer på markedet.