Business

Virksomhed

Tea Solutions

Telefon

82307306

E-mail

info@teasolutions.dk

Webside

https://teasolutions.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 29. januar

Hvorfor er din hjemmeside vigtig?

En hjemmeside er et af de vigtigste værktøjer når man snakker marketing. Det er en platform hvor du næsten kvit og frit kan sælge dig selv og din virksomhed, til alle der besøger og forhåbentlig overbevise dem om, at de skal vælge lige netop dine produkter eller ydelser. Læs med her hvis du gerne vil blive klogere på, hvorfor hjemmesiden er så vigtig og gerne vil vide hvordan man gør.

Det digitale Danmark

I takt med den digitale udvikling der har stået på i en lang række år, er Danmark et af de lande der er mest digitaliserede i Europa. Det gælder blandt andet for integrationen af digitale teknologier i virksomheder, hvor stadig flere små- og mellemstore virksomheder er til stede online og har en stigende andel af det samlede online salg. Herudover er Danmark det land i Europa, hvor borgerne benytter flest internettjenester.

Med så stor en del af den danske befolkning online, må det altså betyde at en stor del af din målgruppe også er online. Det er derfor en optimal kanal at arbejde med, når du gerne vil nå ud til potentielle kunder, samarbejdspartnere, investorer eller noget helt fjerde. Dette gælder også, selvom du har en fysisk butik eller foretrækker møder face to face – på din hjemmeside kan interesserede søge information som åbningstider, beliggenhed og ydelser og på den måde lære jer bedre at kende.

Førstehåndsindtrykket er vigtigt

Da mange danskere vil have for vane at tjekke en virksomhed ud online, før de køber hos dem eller kontakter dem, vil din hjemmeside i rigtig mange situationer være afgørende for det førstehåndsindtryk, de besøgende får. Det betyder at din hjemmeside kan være afgørende for, hvorvidt de vælger dig og din virksomhed til eller fra.

Der går ikke mange sekunder fra at vi klikker ind på en hjemmeside, til at vi har besluttet om det er en virksomhed vi synes er troværdig. Alene ting som design, layout og sprog kan skræmme en besøgende væk, før de overhovedet har læst om din virksomhed. Du skal derfor gøre dig umage med din hjemmeside, og sikre dig at den tiltaler de rigtige mennesker. Der skal altså være forskel på din hjemmeside, alt efter om du henvender dig til private eller til virksomheder eller til unge eller gamle.

Sådan gør du

Efter at have læst den første del af denne artikel, går vi ud fra at du har fået blod på tanden for at lave en rigtig god hjemmeside. Det håber vi i hvert fald. Men hvordan gør man egentlig? Først og fremmest skal du beslutte hvor meget du vil gøre selv, og hvor meget du vil overlade til andre – f.eks. et webbureau som Teasolutions, der laver websites og e-handelsløsninger. Jo mere kompleks din hjemmeside skal være, jo bedre kan det betale sig at søge hjælp hos et bureau.

Er det derimod en enkel hjemmeside hovedsageligt med informationer, er det også muligt at gøre det selv. Her kan du bruge platforme som WordPress eller Wix, der gør det forholdsvist nemt at komme i gang med en hjemmeside og tilmed har en række templates du kan søge inspiration i.