Business

Den danske onlineforhandler af herremode og livsstilsprodukter www.2trendy.dk har udnyttet seneste års store succes til at rykke ambitioner og investeringer ud over grænserne.

Annonce Virksomhedsprofil - 1. november

Modekoncernen bag 2trendy satser internationalt med succes

Udover at være en stærk faktor på det danske marked indenfor herremode, har koncernen bag 2trendy også set sig varm på udlandet. Det seneste år har vist, at virksomhedens koncept kan blive en enorm succes i Sverige, hvor man allerede nu har indtaget en flot markedsandel med www.2trendy.se. Seneste skud på stammen af fuldblodssatsninger er 2trendy.nl, som allerede nu har fået hul igennem til de hollandske modeentusiaster.

Som med alle andre brancher er det en nødvendighed og ganske afgørende med de rigtige produkter til den rigtige målgruppe. Men også en villighed til at satse og gå den ekstra meter for succesen er ifølge Adm. direktør, Ejner Nielsen helt afgørende.

“Vi har selvfølgelig gennemgået en flot vækst i Danmark i en årrække, og hvis vi ville kunne vi læne os tilbage og fortsat præsentere nogle af de flotteste regnskaber overhovedet i branchen, men det er bare ikke nok for os, så i stedet arbejder vi hele tiden med at finde nye veje til endnu flottere resultater på sigt. Det gælder både i forhold til nye markeder, markedsføring og nyansættelser af medarbejdere og ledere på kerneområder.”

Glæder sig til udfordringerne ved et nyt marked

Den sidst nye satsning er således www.2trendy.nl, hvor man tager erfaringer med fra det forudgående indtog på det svenske marked. Mads Futtrup, den ene af koncernens 2 E-handelschefer, henviser til en kombination af selvindsigt og mod som afgørende for fortsat vækst:

“Selvfølgelig har vi stor respekt for udfordringerne ved at træde ind på et nyt marked og den etableringsperiode der naturligt følger, men samtidig er vi sikre på, at vi har et set-up, som har mulighed for at gøre os rigtig store, også i Holland. Af samme årsag har vi også investeret mere end nogensinde før i både udvikling og marketingkanaler i det her kvartal.”

Om investeringernes betydning for væksten på koncernens bundlinje - som de seneste år har vist en imponerende vækstrate - tilføjer Mads Futtrup:

“Der er da en chance for, at investeringerne vil påvirke vores ellers imponerende resultater i årsregnskaberne en smule, men det er udelukkende et udtryk for, at vi investerer stort i udvikling. Og der er umiddelbart ingen chance for, at vi, på trods af de store investeringer, ikke leverer et flot millionoverskud igen i 2017.”

Skiller sig ud fra mængden

En afgørende del af succesen skal også findes i de parametre, hvor 2trendy er i stand til at skille sig ud fra mængden i en modebranche, som i forvejen presses på mange logistiske og servicerelaterede parametre. Peter Bødker Sørensen, ligeledes E-handelschef peger på dynamik samt nærhed og fællesskab med kunderne som en vigtig faktor:

“Vi har nogle muligheder for at være smidige og agile i vores set-up, fordi vi har stort set alle de nødvendige faglige kompetencer siddende indenfor de samme 2000 kvadratmeter. Det gør det muligt for os at lave store og små tiltag, der kan tage os tættere til kunderne på en rigtig effektiv måde. Eksempelvis med vores “Om os” side, som kunderne i høj grad sætter pris på, fordi de får en fornemmelse af, hvem det helt konkret er, der hjælper dem med at få deres produkter.”

Gearet til agilitet og omstillingsparathed tror de ambitiøse nordjyder på en succes på det hollandske marked, der har endnu flere potentielle kunder end det svenske, hvor 2trendy lige nu buldrer fremad.