Business

Der er ingen tvivl om, at det er rigtig vigtigt med en god nattesøvn.

Virksomhed

Gardinunivers.dk

Webside

https://gardinunivers.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 29. december

Sådan forbedrer du din nattesøvn

Hvis ikke du sover godt om natten, går det ud over dit humør og energiniveau. Der kan være mange årsager til, at du sover dårligt, men der er til gengæld også mange ting, du kan gøre for at forbedre din søvn.

Det bliver du meget klogere på her.

Vælg mørklægningsgardiner til dit soveværelse

Det er de færreste, der har nemt ved at sove, når det er lyst udenfor. Derfor kan det specielt være svært at sove, når det er sommer. Der er det nemlig lyst til langt ud på aftenen. Hvis du vil slippe for, at der kommer lys ind i dit soveværelse, skal du vælge mørklægningsgardiner.

Lys kan nemlig godt trænge igennem nogle slags gardiner, men hvis du vælger mørklægningsgardiner, lukker du alt lys ude. Der findes flere forskellige modeller , men du skal finde nogle, der passer til netop din stil.

Tag et varmt bad før du skal sove

Hvis du har svært ved at sove, kan det skyldes, at du er stresset eller har mange ting at se til. Hvis ikke du er helt rolig, er det svært at falde i søvn. Hvis du har en følelse af, at du har svært ved at falde til ro, kan du tage et varmt bad, før du skal sove.

Et varmt bad får dig helt ned i gear. Det gør, at du bliver afslappet og får lettere ved at falde i søvn.

Læg din mobiltelefon fra dig i god tid

Der er rigtig mange, der har den vane, at de ligger med deres mobiltelefon, før de skal sove. Det er dog ikke nogen god vane at have. Det lys der kommer fra din mobiltelefon, er nemlig med til at holde dig vågen. Det fortæller din hjerne, at du skal til at være vågen. Derfor bliver det kun sværere at falde i søvn.

I stedet skal du lægge din mobiltelefon fra dig 1-2 timer, før du skal sove. På den måde har du langt bedre chancer for at falde i søvn.

Slip af med dit tankemylder

Når du har svært ved at sove, kan det også være fordi, du har mange ting at tænke på. Hvis der kører tanker rundt i dit hoved hele tiden, er det svært at sove. Du kan forsøge at afhjælpe dit tankemylder ved f.eks. at skrive dine tanker ned inden sengetid.