Business

Det unge content-bureau TEXTA ApS har i den grad vind i sejlene, og det ser ikke umiddelbart ud til, at orkanen lægger sig foreløbig.

Virksomhed

Texta

Adresse

Jægergårdsgade 97, 3.sal, 8000 Aarhus C

Telefon

60 54 61 24

E-mail

kontakt@texta.dk

Webside

https://texta.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 24. april

Ungt dansk firma vil indtage de største danske byer

TEXTA har store planer for ekspansion, og 2019 byder på store armbevægelser med blandt andet åbning af kontor i København samt en forøgelse af deres aktiviteter i andre storbyer som Odense og Aalborg.

Store investeringer i 2018 baner vejen for tårnhøje vækstambitioner i 2019

Hos TEXTA har de aldrig været bange for at investere i virksomheden, og det var 2018 et tydeligt eksempel på. Da 2018 startede, var det kun de tre partnere, der arbejdede fuld tid i virksomheden. Men allerede inden røgen fra nytårsaften havde lagt sig, valgte de at udvide ejerkredsen og ansætte en direktør til at varetage den daglige drift. Dog sluttede investeringerne i en udvidelse af mandskabet ikke her, og inden året gik på hæld, var det aarhusianske content-bureau oppe på 12 fuldtidsansatte og 35 på deltid.

De store investeringer i kapaciteten betyder, at alle kunder kan få en fast kontaktperson, en hurtig levering samt en høj kvalitet, uanset de mængder der måtte komme ind ad døren.

Kort sagt har dette initiativ medført, at de nu kan varetage nogle af de største institutioner og private virksomheder i Danmark. Blandt andet København Kommune samt Aarhus Kommune og Aarhus Universitet, Region Sjælland og Region Syddanmark bruger TEXTA, men det samme gør andre store brands såsom Color Kids, Molslinjen, Lasertryk, Rambøll og mange andre.

Ydermere dækker investeringerne i 2018 over en professionel bestyrelse, forretningsudviklere samt kurser og videreuddannelse for ansatte, så de altid er opdaterede på den nyeste viden.

Trods de mange investeringer, lykkedes det TEXTA at fordoble både omsætningen og indtjeningen fra 2017.

Aalborg, Odense og København er i kikkerten for 2019

I Aarhus er de allerede kendt inden for deres branche, og selvom de stadig holder fokus her, vælger det unge bureau nu også at udvide deres aktiviteter til andre danske storbyer. Fra maj åbner de nemlig en ny afdeling op i København, hvilket skal forsøge at få navnet etableret på øen, hvor de allerede har en stor portion af kunder, som de nu kan opbygge et endnu tættere forhold til.

Dog stopper ekspansionen ikke her, for Aalborg og Odense er ligeledes højt på listen med tiltag i 2019, hvor de allerede nu er med i en række netværker for at udvide kendskabet til det forholdsvis unge brand.

De mange investeringer sætter dog ikke en kæp i forventningerne til den økonomiske vækst, eftersom 2019 meget gerne skulle blive det år, hvor virksomheden runder en omsætning på et tocifret millionbeløb samt et flot resultat på bunden.

Stærke kandidater fra universiteterne

Det er ikke kun kundeemnerne, som trækker TEXTA mod storbyerne. Det er i lige så høj grad de mange kompetencer og den høje kvalitet af arbejdskraft, som udbydes her. Content-bureauet rekrutterer nemlig primært personer med en baggrund inden for journalistik eller en anden form for kommunikationsuddannelse, da det typisk går hånd i hånd med de opgaver og problemstillinger, bureauet sidder med.

TEXTA arbejder inden for en branche, hvor der konstant er ændringer, som man skal forholde sig til, og derfor er det eminent med den opdaterede viden, som studerende og nyuddannede kommer med. Udgangspunktet hos TEXTA er at ansætte deres egne deltidsansatte på fuldtid, når de er færdige med studierne, men sker det ikke, er udbuddet af kvalitetsarbejdskraft stort i storbyerne. Netop derfor har content-bureauet ikke tænkt sig at ændre sit fokus i forhold til lokation, da det har vist sig, at de har adgang til en guldgrube af arbejdskraft.

Fokus på at øge trafik og konverteringer for hjemmesider

TEXTA er et content-bureau, der har fokus på det skrevne ord, og inden for netop dette felt hjælper de både med rådgivning og eksekvering, hvis det er nødvendigt.

At være til stede online er vigtigt for alle virksomheder, og det gælder webshops med fysiske produkter, såvel som det gælder de virksomheder, der tilbyder ydelser af den ene eller anden slags.

Søgemaskiner såsom Google har en lang række krav til indholdet af teksterne, hvis man skal rangere højt og ende på side 1 under bestemte søgeord, og det hjælper TEXTA med. Dog er det ikke kun det tekniske i forhold til Google, de har deres øjne rettet mod. I lige så høj grad handler det nemlig om at skabe værdi for de besøgende, som gerne skal ende med at tage kontakt eller købe produktet/ydelsen, hvilket velskrevne tekster i høj grad hjælper med.